Bronnen

Hoofdstuk 4 uit het boek "Innovatief onderwijs ontwerpen. De ontwerpprincipes van het 4CID-model"

Bjork, R. A., Dunlosky, J., & Kornell, N. (2013). Self-regulated learning: Beliefs, techniques, and illusions. Annual review of psychology64, 417-444.

De Bruin, A. B. H., & van Gog, T. (2012). Improving self-mon-itoring and selfregulation: From cognitive psychology to the classroom. Learning and Instruction, 22, 245-252.

Dunlosky, J., Rawson, K. A., Marsh, E. J., Nathan, M. J., & Willingham, D. T. (2013). What works, what Doesn't. Scientific American Mind24(4), 46-53.

Proefschriften (of samenvatting van proefschrift):

Jorrick Beckers, "with a little help from my e-portfolio" https://cris.maastrichtuniversity.nl/portal/files/5614342/a5515.pdf

Martinie Baars, "Instructional Strategies for improving self monitoring of learning to solve problems"  https://repub.eur.nl/pub/77825

Marriette van Loon, "Fostering Monitoring and regulation of learning" Nederlandse samenvatting  

Steven Raaijmakers "Supporting Self-regulated Learning Skills in Computer-based Learning Environments" Nederlandse samenvatting

 

Opnames en slides van de conferentie

Welkom door Jeroen van Merrienboer

Keynote Alexander Renkl

Presentatie Jeroen van Merrienboer

Presentatie Jimmie Leppink

Presentatie Michelle Nugteren

Presentatie Steven Raaijmakers

Keynote Vincent Aleven