Bronnen
Hoofdstuk 4 uit het boek "Innovatief onderwijs ontwerpen. De ontwerpprincipes van het 4CID-model"
Bjork, R. A., Dunlosky, J., & Kornell, N. (2013). Self-regulated learning: Beliefs, techniques, and illusions. Annual review of psychology, 64, 417-444.
De Bruin, A. B. H., & van Gog, T. (2012). Improving self-mon-itoring and selfregulation: From cognitive psychology to the classroom. Learning and Instruction, 22, 245-252.
Dunlosky, J., Rawson, K. A., Marsh, E. J., Nathan, M. J., & Willingham, D. T. (2013). What works, what Doesn't. Scientific American Mind, 24(4), 46-53.
Proefschriften (of samenvatting van proefschrift):
Jorrick Beckers, "with a little help from my e-portfolio" https://cris.maastrichtuniversity.nl/portal/files/5614342/a5515.pdf
Martinie Baars, "Instructional Strategies for improving self monitoring of learning to solve problems" https://repub.eur.nl/pub/77825
Marriette van Loon, "Fostering Monitoring and regulation of learning" Nederlandse samenvatting
Steven Raaijmakers "Supporting Self-regulated Learning Skills in Computer-based Learning Environments" Nederlandse samenvatting
Opnames en slides van de conferentie
Welkom door Jeroen van Merrienboer
Presentatie Jeroen van Merrienboer