Digitale didactiek

Frequently asked questions

Waarom een Frequently Asked Questions (FAQ) pagina?

Met een FAQ-pagina kan het grootste gedeelte van de vragen die binnenkomen al opgelost worden. Het bespaart je veel tijd ten opzichte van de afhandeling van individuele vragen. De vraagsteller is ook geholpen doordat veel antwoorden al beschikbaar zijn en dus niet gesteld hoeven te worden.

Hoe zet je een FAQ-pagina op

Stap 1
Bepaal met welke vragen en antwoorden je wil beginnen. Dit kun je baseren op eigen inzicht, eventuele ervaring of door te anticiperen op vragen die gesteld kunnen worden.

Stap 2
Zet de FAQ op een dominante plaats zodat vraagstellers deze makkelijk kunnen vinden.

Stap 3
Op basis van vragen die regelmatig gesteld worden vul je de FAQ aan, zodat er uiteindelijk steeds minder vragen individueel beantwoord hoeven te worden.

Stap 4
(Of eerder indien er al een uitgebreid aantal vragen is) Richt de FAQ overzichtelijk in, bijvoorbeeld op basis van categorieën. Vergeet niet om duidelijk aan te geven waar vraagstellers terecht kunnen met hun vraag als ze het antwoord niet terugvinden in de FAQ.

Voorbeeld van een overzichtelijke FAQ  https://faq.whatsapp.com/

 

Er is iets misgegaan.
Foutmelding:
Details:
Ververs de pagina om dit probleem te verhelpen. Indien je op deze pagina al wijzigingen hebt aangebracht die nog niet zijn opgeslagen, kopieer deze wijzigingen dan voordat je de pagina ververst. Mocht het probleem zich blijven voordoen, neem dan contact op met Service en Informatie.