Digitale didactiek

Suggestie en tips voor activerende opdrachten


 

  • Bedenk werkvormen die bijdragen aan het bereiken van de leerdoelen.
  • Gebruik motiverende en doelgerichte opdrachten en laat je betrokkenheid als docent zien.
  • Zorg voor interactie en samenwerking. Het vergt improvisatievermogen om studenten te laten samenwerken via een online omgeving. Elders op deze site is daarover meer informatie te vinden.
  • Doe beroep op zelfverantwoordelijk leren. Dat is voor alle leeftijden belangrijk, ook al kunnen studenten die ouder zijn dan 25 meestal beter zelf plannen dan jongere studenten.
  • Activeer voorkennis. Begin eens met een stelling of een actueel nieuwsbericht.
  • Zorg voor gespreid leren. Een keer leren is niet genoeg. Pas door oefenen blijft de kennis hangen. Plan bij voorbaat al oefenmomenten en herhalingen in.
Er is iets misgegaan.
Foutmelding:
Details:
Ververs de pagina om dit probleem te verhelpen. Indien je op deze pagina al wijzigingen hebt aangebracht die nog niet zijn opgeslagen, kopieer deze wijzigingen dan voordat je de pagina ververst. Mocht het probleem zich blijven voordoen, neem dan contact op met Service en Informatie.