Introductie
Welkom bij het online evenement "Innovatief leren over onderwijsinnovatie".
Leerdoelen
Na afloop van dit evenement ben je in staat om:
- do’s and don’ts op het gebied van onderwijsinnovatie te formuleren.
- om vanuit theorieën rond (onderwijs)innovatie te reflecteren op de eigen praktijk en aanbevelingen te formuleren voor de aanpak van een eigen onderwijsinnovatie.
Na afloop heb je kennis gemaakt met onderwijsprofessionals die ook betrokken zijn bij onderwijsinnovaties.
In deze video vertelt docent Wilfred Rubens over de opzet en inhoud van dit evenement.
Op 22 juni 2021 maak je kennis met de docent, met elkaar en met de leeromgeving. Kennismaken doen we onder meer via een korte live online sessie. Indien je al ervaring hebt met deze leeromgeving, dan hoef je daar niet veel tijd aan te besteden. Je kunt ook alvast starten met het bestuderen van leermaterialen.
Op 23 juni 2021 gaan we in op onderwijsinnovatie in het algemeen. We bestuderen een casus en we bestuderen succes- en faalfactoren van onderwijsinnovaties. Op deze dag vindt een live virtuele klas-sessie plaats waar we ook ervaringen met onderwijsinnovaties uitwisselen.
Vervolgens heb je enkele dagen de tijd om leerinhouden te bestuderen en een opdracht rond succes- en faalfactoren van onderwijsinnovaties te maken. Je maakt kennis met benaderingen van innovaties, van buiten het onderwijs.
Op 28 juni 2021 heb je de gelegenheid om vragen te stellen (bijvoorbeeld over de eindopdracht) tijdens een korte Q&A-sessie.
Daarna besteed je tijd aan het verder bestuderen van benaderingen van innovaties, van buiten het onderwijs. Ook kun je werken aan de eindopdracht. Tijdens een tweede virtuele klas-sessie op 1 juli 2021 gaan we in op de uitwerkingen van de opdracht rond succes- en faalfactoren van onderwijsinnovaties. Je maakt kennis met een kader voor onderwijsinnovatie.
De eindopdracht moet uiterlijk 5 juli 2021 zijn ingeleverd.