Sprekers

 

 

Dr. Jos Sanders studeerde personeelswetenschappen aan de Universiteit van Tilburg. Hij werkte van 1998-2004 als arbeidsmarktonderzoeker voor het Researchcentrum Onderwijs en Arbeidsmarkt (ROA) aan de Universiteit Maastricht en van 2004-2018 voor TNO als (senior) research scientist. In 2016 promoveerde Jos op onderzoek naar de verduurzaming van de inzetbaarheid van laaggekwalificeerde werknemers aan de Universiteit Maastricht. Sinds februari 2018 is Jos Lector Leren tijdens de beroepsloopbaan bij het Kenniscentrum Kwaliteit van Leren aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (HAN). Jos keerde medio 2019 in deeltijd ook terug bij TNO. Daarnaast is Jos sinds 2017 lid van het MT van House of Skills in de Metropoolregio Amsterdam, lid van de Raad van Advies van het Nationaal Platform Duurzame Inzetbaarheid en lid van de redacties van Tijdschrift voor HRM en Tijdschrift voor Arbeidsvraagstukken.


 

Dr. Gino Camp is universitair hoofddocent bij de Faculteit Onderwijswetenschappen van de Open Universiteit. Hij promoveerde in 2006 op een proefschrift over geheugenprocessen en richt zich sindsdien in zijn onderzoek op het gebruik van effectieve leer- en instructiestrategieën in het onderwijs. In 2010 ontving hij de Onderwijsprijs van de Erasmus Universiteit Rotterdam en in 2017 een Comenius Teaching Fellowship op het terrein van leren met ICT. Hij is bij meerdere projecten betrokken waarin wetenschappelijke kennis over leren wordt gedeeld met de onderwijspraktijk. Zo is hij co-auteur van het boek Wijze Lessen, verzorgde hij een mini-college voor de Universiteit van Nederland en ontwikkelde hij diverse digitale tools om het leerproces van studenten te ondersteunen

Dr. Kim Dirkx werkt als beleidsadviseur en onderwijskundig ondersteuner bij Zuyd Hogeschool. Hiervoor was zij werkzaam bij de Open Universiteit als docent en onderzoeker voor de thema’s effectieve leerstrategieën, computer-gebaseerd toetsen en feedbackprocessen. Kim is gepromoveerd in 2014 op het thema testing-effect.


 

 

Dr. Annie Kempers-Warmerdam is voorzitter van de Raad van Bestuur van de Stichting Examenkamer - Nationaal Kenniscentrum EVC en de Valideringskamer. Als oprichter van de Examenkamer kijkt ze samen met deskundigen naar een veelheid van beroepskwalificerende examens, examenreglementen, procedures e.d. Kwaliteitsborging en -verbetering is het ultieme doel om dat samen met exameninstanties te realiseren. Samen met Henk van Berkel en de NVE heeft ze het initiatief genomen tot het oprichten en invullen van het vakblad Examens waar ze sinds de oprichting als redactielid bij betrokken ben geweest. Haar streven is om het vak van examineren en toetsen en daarmee ook van EVC nog veel beter op de kaart te krijgen, nationaal en internationaal. 


 

 

Emma Heine promoveert op de thema’s leiderschap en negatieve feedback aan de KU Leuven, waarnaast ze als onderwijsassistent werkt. Hiervoor studeerde ze aan de VU Amsterdam, waar ze een research master heeft voltooid, en aan de Universiteit van Utrecht waar ze een master sociale en organisatiepsychologie heeft voltooid. Aan de VU Amsterdam heeft ze een jaar als junior onderzoeker gewerkt waar ze onderzoek deed naar co-thermoregulatie in romantische relaties.


 

Dr. Tamara van Schilt-Mol is lector Eigentijds Beoordelen en Beslissen bij het onderzoeksteam Kwaliteiten van Leraren van de Academie Educatie van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen en is verbonden aan de Master Toetsdeskundige van Fontys. Binnen haar lectoraat ligt de focus op de vraag hoe beoordelen en beslissen zodanig ingericht kan worden dat het bijdraagt aan de drie functies van toetsing: het stimuleren van het leren, het nemen van zorgvuldige beslissingen en het optimaliseren van de kwaliteit van het onderwijs. Het lectoraat beoogt door de inzet van praktijk- en ontwerponderzoek een bijdrage te leveren aan de kwaliteit van beoordelen en beslissen, en aan de professionalisering van leraren, lerarenopleiders en het management van scholen. 


 
Dr. Liesbeth Baartman werkt als bijzonder lector Toetsing en Beoordeling in het Beroepsonderwijs bij het Lectoraat Beroepsonderwijs van Hogeschool Utrecht. Haar werk is gericht op de vraag hoe we in toetsing en beoordeling recht kunnen doen aan de complexiteit van de beroepspraktijk. Specifiek gebruikt Liesbeth hiervoor inzichten van programmatisch toetsen en formatief evalueren

 
Dr. Jorik Arts is werkzaam als lerarenopleider bij de Fontys lerarenopleiding in Tilburg bij de vakgroep Biologie. Hij is opgeleid als moleculair bioloog, maar heeft zich sinds zijn aanstelling bij Fontys in 2007 verdiept in toetsing en curriculum ontwikkeling.  Hij is binnen de lerarenopleiding verbonden aan het lectoraat Technology Enhanced Assessment, nadat hij ook deel hheeft genomen aan de voorgangers van dit lectoraat. Samen met Mieke Jaspers onderzoekt hij effecten van feedback op het leren van studenten (Fontys Onderzoeksprijs 2017). Daarnaast is hij vanuit het lectoraat  verbonden aan een project met betrekking tot de invoering van educatieve badges en microcredentials in het curriculum. Sinds september 2020 voert hij een onderzoek uit naar het multimedia effect in toetsing (post-doc project).

 
De expertise die Mieke Jaspers in ruim veertig jaren ontwikkeld heeft ligt op het gebied van onderwijsinnovatie en toetsing in het hoger onderwijs vanuit een waarderende aanpak. Haar huidige werkzaamheden binnen Fontys Hogescholen en eigen adviesbureau zijn gericht op het managen van complexe (innovatieve) trajecten, het adviseren over en begeleiden van opleidingen op het gebied van onderwijsvernieuwing in relatie tot toetsing. Sinds een aantal jaren is zij verbonden aan het lectoraat Technology Enhanced Assessment van de Fontys lerarenopleiding Tilburg waarin ze samen met Jorik Arts onderzoek doet naar het effect van feedback op het leren van studenten (Onderzoeksprijs 2017). Tevens begeleid ze examencommissies om de rol als ‘wakend oog’ te kunnen uitvoeren en participeert ze als extern lid in diverse examencommissies zoals de hogeschool voor de Kunsten en de Hogeschool ICT

 
Dr. Kelly Beekman is lector Technology-Enhanced Assessment bij Fontys Lerarenopleiding Tilburg en Academic Director van de Master Toetsdeskundige Fontys Hogescholen. Eerder was zij lector Onderwijsexcellentie bij Hogeschool Zeeland, en docent en onderzoeker in hoger onderwijs en PO.