Trends conferentie: Leren waarderen
Een leven lang ontwikkelen vraagt om een bredere kijk op leren dan alleen vanuit een formele opleidingscontext. Leren is voor een belangrijk deel geïntegreerd in dagelijkse activiteiten, tijdens het werk, maatschappelijke activiteiten of thuis. Met name volwassen studenten geven aan dat zij er behoefte aan hebben dat het leren aansluit bij hun ervaringen, past binnen hun leef-context en mogelijkheden biedt om oplossingen te zoeken voor praktijkproblemen. Dit veronderstelt een ander onderwijsontwerp dan het onderwijs aan kinderen en adolescenten. Leren stopt niet na het behalen van een kwalificatie, maar gaat het hele leven door.
In deze conferentie staat het waarderen van dat leren centraal. Leren waarderen betekent dat we de waarde inzien van wat iemand heeft geleerd, dat we een leven lang leren appreciëren. Het betekent ook dat we het leren kunnen evalueren en beoordelen zodat het op waarde geschat wordt. En dat we met feedback bijdragen aan het stimuleren van leren, om lerenden eigen regie op hun leerproces te geven.
Inhoud
In deze conferentie zal de combinatie van een key note, inhoudelijke inspiratiesessies en workshops u inzichten geven voor uw praktijk en uw eigen leerproces. De conferentie zal afgesloten worden met de oratie van prof. dr. Desirée Joosten-Ten Brinke, waarin zij de inhoud van haar leerstoel ‘Leren van Volwassenen’ zal presenteren. Via deze weg bent u uitgenodigd om de oratie bij te wonen. Hiervoor moet u zich wel apart aanmelden via deze link"aanmelden Oratie Desirée Joosten-Ten Brinke
De conferentie zal fysiek gehouden worden in Heerlen.
Voor wie?
Deze conferentie is bedoeld voor onderzoekers, docenten, opleiders en assessoren met interesse voor leven lang ontwikkelen.