Kader onderwijsinnovatie
Tijdens de virtuele klas-sessie van dag 1 hebben jullie kennis gemaakt met een kader voor de aanpak van onderwijsinnovaties.
Dit kader is afkomstig uit: Rubin, S.C. & Sanford, C. (2018). Pathways to personalization. A framework for school change. Cambridge: Harvard Education Press
De auteurs beschrijven hierin een aanpak die zij hebben gebruikt om 'blended' en gepersonaliseerd onderwijs op schoolniveau te implementeren. Hun innovatie-aanpak is echter op meerdere onderwijsinnovaties van toepassing.
Bron: Rubin, S.C. & Sanford, C. (2018). Pathways to personalization. A framework for school change. Cambridge: Harvard Education Press
In deze video vat auteur Cathy Sanford een deel van het raamwerk samen.
In een aantal podcasts gaan de Rubin en Sandford meer uitgebreid in op een aantal aspecten van hun 'framework'.
Zoek op deze pagina naar de podcast BEP035 – Pathways to Personalization Part 2 – The Framework. In deze podcast vatten de auteurs dat kader samen, en bespreken ze enkele centrale elementen van dit 'framework'.
Je kunt dit kader gebruiken voor het schrijven van het actieplan.