Sprekers

Xiaoxia “Silvie” Huang

Dr. Xiaoxia “Silvie” Huang is an associate professor of Instructional Design at Western Kentucky University. She received her Ph.D. degree in Instructional Systems from Florida State University. Her research focuses on designing and evaluating technology-enhanced learning environments in various formal and informal settings to support cognitive, affective, and motivational processes in learning.

 

Website: https://www.researchgate.net/profile/Xiaoxia-Huang-2

Hans G. K. Hummel 

Dr. Hans G. K. Hummel is universitair hoofddocent aan de faculteit Onderwijswetenschappen. Zijn onderzoek naar en ontwikkeling van onderwijsinnovatie richten zich op het gebruik van onderwijstechnologie voor het aanleren van beroepsvaardigheden, zoals via serious games. Eerder was hij Lector 'Werkplekleren en ICT' aan de NHL Hogeschool. 

Alexander Skulmowski

Dr. Alexander Skulmowski is a tenure-track Professor of Digital Education at Karlsruhe University of Education (Germany). He studied Cognitive Science and holds a doctorate in Psychology from Chemnitz University of Technology. His research is focused on learning with technologies such as virtual reality, eye tracking, and interactive learning media.

Rob Martens

Prof. dr. Rob Martens is hoogleraar aan de faculteit onderwijskunde van de Open Universiteit Nederland. Hij is gespecialiseerd in onderwijsvernieuwing, spel en motivatie.

Martens kreeg in 2007 een bijzondere leerstoel multimediaonderwijs. In 2012 werd hij honorair hoogleraar aan de KU Leuven (België). Hij is medeoprichter van EAPRIL (European Association for Practitioner Research on Improving Learning).

Willem-Jan Renger

Dhr. Willem-Jan Renger (1967) is hoofd van de Innovatie Studio van de Hogeschool voor de Kunsten Utrecht en coach aan de master Crossover Creativity van de School for Transformation Design. Hij is de grondlegger van ludodidactiek, een crossover ontwerpmethode voor docenten om spelprincipes en leren op een verantwoorde manier met elkaar te verbinden.

Lijia Lin

Dr. Lijia Lin is an Associate Professor in the School of Psychology and Cognitive Science at East China Normal University in Shanghai, China. His research focuses on using a variety of digital technologies and instructional strategies to enhance learning and engagement. His work has been widely published in international peer-reviewed journals, such as Learning and Instruction, and Computers & Education. He has also made dozens of presentations at international conferences, such as the annual meeting of the American Educational Research Association. 

 

Website: Lijia Lin

Dr. Lisette Wijnia is an associate professor at the Department of Conditions for Lifelong Learning at the Faculty of Educational Sciences at Open University of the Netherlands. She also works as a senior lecturer at Erasmus University College, Erasmus University Rotterdam. Her main research interests include problem-based learning, motivation, and self-regulated learning

For more information see: https://www.linkedin.com/in/lisette-wijnia-56b11577/ or https://www.researchgate.net/profile/Lisette-Wijnia

Prof. dr. Karel Kreijns is voorzitter van de vakgroep Sociaal leren met de leerstoel Technology-enhanced collaborative learning. Vanuit de leerstoel en ook vanwege het feit dat de Open Universiteit een online afstandsonderwijsinstelling is, heeft hij een intrinsieke belangstelling voor hoe samenwerkend leren optimaal is te organiseren in een online omgeving met groepen studenten die elkaar nauwelijks kennen omdat ze ver van elkaar wonen. Verder heeft hij belangstelling voor motivatieprocessen en het gebruik van technologie in het onderwijs.