Blogs

Cursus 'Ontwikkelen en verzorgen van online en blended leren'

In de huidige coronacrisis hebben veel docenten en opleiders behoefte aan meer kennis en vaardigheden met betrekking tot het ontwikkelen en verzorgen van online en blended leren. De Open Universiteit heeft als online universiteit niet alleen veel ervaring met deze vormen van onderwijs maar is tevens al jaren koploper in het onderzoek hiernaar. In aanvulling op de website over digitale didactiek, waar we handige tips voor online onderwijs met je delen, hebben we bij de Open Universiteit daarom deze cursus ontwikkeld.

Deelnemers maken kennis met online onderwijs en blended learning.

  • Wat zijn de voordelen en nadelen van online onderwijs?
  • Hoe ontwikkel je online en blended onderwijs?
  • Hoe kun je leerlingen/studenten activeren bij online onderwijs en blended learning?
  • Wat komt er kijken bij het, synchroon en a-synchroon, online begeleiden van leerlingen?
  • Wat komt er kijken bij online begeleiden en bij het verzorgen van een virtuele klas?

Binnen deze cursus (studiebelasting van 28 uur) ga je zelf aan de slag met het ontwikkelen van online onderwijs en blended learning. Je maakt een ontwerp voor online onderwijs dat je direct kunt toepassen in je eigen werk.

De inhoud van deze online cursus is voornamelijk gebaseerd op de micromodules die de Open Universiteit al langer verzorgt.

Belangrijke verschillen zijn:

  • Je maakt een ontwerp van een online of blended cursus of onderwijseenheid. Je krijgt hierbij persoonlijk feedback van experts van de Open Universiteit.
  • Het ontwerp wordt beoordeeld door experts van de Open Universiteit. Bij een voldoende ontvang je een certificaat van de Open Universiteit.

Daarnaast wordt in deze cursus expliciet aandacht besteed aan online begeleiden.

De kosten bedragen € 299.

Meer informatie en aanmelden?

Meer blog bijdragen

Is een plaatje duizend woorden waard?

Door de Corona crisis zijn we in een situatie terecht gekomen, dat opeens iedereen –...

Hoe kunnen we de betrokkenheid van studenten bij online leren in kaart brengen en vergroten?

Bij het in kaart brengen van engagement of betrokkenheid bij online leren kijken we niet altijd...

0 Reacties

Wilfred Rubens
Berichten: 9
Aantal Beoordelingen: 0
Datum: 26-8-20
HJ
Halszka Jarodzka
Berichten: 1
Aantal Beoordelingen: 0
Datum: 17-4-20
RM
Rob Martens
Berichten: 1
Aantal Beoordelingen: 0
Datum: 10-4-20
HH
Hans Hummel
Berichten: 1
Aantal Beoordelingen: 0
Datum: 9-4-20
Kathleen Schlusmans
Berichten: 1
Aantal Beoordelingen: 0
Datum: 9-4-20
Nadine Roijakkers
Berichten: 1
Aantal Beoordelingen: 0
Datum: 9-4-20